۱۸ فروردین ۱۳۸۸

برچسبی به نام وهابیت

برچسبی به نام وهابیت
رژیم ولایت فقیه ایران از همان ابتدا تا به حال نسبت به اهل سنت جنایات بیشماری مرتکب گشته و اساسا حق و حقوقی برای سنی مذهبان قائل نبوده و نیست، سردمداران این رژیم بدون هیچگونه دغدغه ای و با کوچکترین بهانه ای علیه اهل سنت از زور و اسلحه استفاده می کنند و با اقدامات بسیار خشونت آمیز و پر قساوت به خصوص در استانهای بلوچستان، کردستان و خراسان، در پی قلع و قمع اهل سنت برآمده اند، زمامداران این رژیم هرگز با مردم به ویژه با اهل سنت رو راست نبوده اند و از آنجائیکه هیچ دلیلی برای سرکوب اهل سنت و دفع مخالفین استبداد ندارند به ترفندها و اتهامها و برچسبها و افتراها متوسل می شوند و از آنها به عنوان یک حربه استفاده می کنند که تا به حال به خاطر ادامه دادن به لجام گسیختگی خود علیه اهل سنت از مارکها و برچسبهای مختلفی از قبیل: اشرار، ضدانقلاب، مفسد فی الارض، محارب باخدا، وهابیت و غیره استفاده کرده اند که از این میان برچسب "وهابیت" (که تراشیده شده ی استعمار کهن است) عوام فریبانه تر بوده و بسیاری از مردم به خاطر ناآگاهی فریب تبلیغات سوء رژیم را خورده اند و حتی در مواردی شیخهای دو چهره و بی دیانت حجتیه (که بنا به اعتقادات انحرافی و منحط خود، اهل سنت را مسلمان نمی دانند،) توانسته اند با تزویر و ریا و بابهره گیری از برخی خود فروخته های سنی نمای دنیاپرست و با استفاده از حربه ی کهنه ی "وهابیت"، برخی از ناآگاهان سنی را علیه مسلمانان آگاه و با فکر اهل سنت بسیج کنند و با فریب و نیرنگ، وهابیت را به عنوان یک مذهب به خورد مردم دهند و حال آنکه وهابیت یک مذهب نیست و اگر به صورت اساسی و ریشه ای به این موضوع بنگریم متوجه می شویم که در طول تاریخ از این نام در صحنه های درگیری برای کوبیدن و بدنام کردن مخالفین به عنوان یک حربه ی عوام فریبانه استفاده شده است و به منظور فریب توده ها وانمود گردیده است که "وهابیت" یک مذهب و جدای از مذاهب چهارگانه ی اهل سنت است چنانچه سران ترکهای عثمانی به خاطر انگیزه دادن به سربازان ترک که همگی حنفی و متعصب بودند برای از میان بردن نهضت آل سعود از نام "وهابیت" استفاده کردند و استعمار انگلیس نیز هنگام مواجه شدن با "تحریک مجاهدین" در شبه قاره ی هند از این نام جهت ایجاد اختلاف میان مسلمانان، استفاده نمود و در حال حاضر رژیم ولایت فقیه از این برچسب برای سرکوب حق خواهان و حقگویان اهل سنت استفاده می کند.
گفتنی است: اهل سنت و جماعت در مسائل فقهی از یکی از مذاهب چهارگانه ی حنفی، شافعی، مالکی و حنبلی پیروی می کنند و برخی هم سلفی و به عبارتی دیگر غیر مقلد هستند، بنابراین، مذهب پنجمی به نام "وهابیت" وجود ندارد و شیخ محمد بن عبدالوهاب که وهابیت به او نسبت داده شده است، حنبلی مذهب بوده است.
در دوران بازجویی در اطلاعات، زورکی می خواستند به من بقبولانند که وهابیت یک مذهب انشعابی از مذاهب اهل سنت است همانند "بهائیت" که از شیعه منشعب شده است ولی من منکر آن بودم و در طول دوران بازجویی روی این موضوع تأکید داشتم که وهابیت یک مذهب نیست، در مورد شیخ محمد بن عبدالوهاب سؤالهای زیادی از من کردند و گفتند آیا تو او را سنی میدانی؟ گفتم: بله، او سنی است و از نظر فقهی حنبلی مذهب بوده است، یکی از بازجوها گفت: موضعی که تو گرفته ای بیانگر آنست که تو وهابی هستی و اگر می خواهی که این اتهام را از خودت دور سازی تنها راه چاره آنست که مصاحبه دهی، گفتم مصاحبه برای چی؟ گفتند برای اینکه ثابت کنی که تو وهابی نیستی و این مصاحبه کمک زیادی به تو خواهد کرد و مطمئن باش که ما آن را پخش نخواهیم کرد، گفتم همانطور که مصاحبه ی دیگران را پخش کردید یقینا مصاحبه ی مراهم پخش خواهید کرد.
با وجودی که جوابم برای مصاحبه نه، بود ولی باز هم از رو نمی رفتند و اصرار به مصاحبه داشتند، یکی از اطلاعاتی ها گفت: اگر تو وهابی نمی باشی پس چرا حاضر به مصاحبه دادن نمی شوی و وهابیت را محکوم نمی کنی؟ گفتم: وهابیت مذهبی نیست و وجود خارجی ندارد که من آن را محکوم کنم، گفت: تو می گویی حنفی هستی پس اگر ما ثابت کردیم که وهابیت یک مذهب است آیا حاضری آن را در مصاحبه ی ویدیوئی محکوم کنی و از آن اعلان برائت نمائی؟ گفتم اگر شما ثابت کردید، من حاضرم در مورد مذاهب اهل سنت مصاحبه ای داشته باشم.